lördag, juli 04, 2009

Drömmar

Hade en hel rad konstiga drömmar inatt. Dels så drömde jag att Elin vart arg på en lärare och hon, jag och nån mer tjej (minns inte vem) kom in på denna lärares lektion och “saboterade” hennes klassrum genom att rita på borden och dra ner gossedjuren som hängde från taket i rummet. Det var då vi sudda på hennes tavla som hon vert riktigt arg och grät och skrek. Hade vart lite kul om vi gjorde så i verkligheten. Kommit in på Mrs.Tabula-Rasa’s lektion och dragit ner alla 6ors fula Egypten-planscher från väggarna, stängt av högljudda-luft-renar-grejen, vält Atlasarna, knäppt med fingrarna, visslat osv. Hennes reaktion skulle nog vara densamma som lärarens i drömmen.

Sedan drömde jag att vi gick och såg på Harry Potter och Halvblodsprinsen och att den var jätte tråkig. Har ni sett Disneys Atlantis? I den är det i alla fall i en scen jätte grunt vatten och i vattnet massor med platta stora stenar som är som öar i vattnet. Så var det framför Hogwarts och Snape hoppa runt på stenarna och prata med McGonagall och Dumbledore och skällde på Harry osv. Och så var hela filmen, och Elin och jag vart helt paff för att ingenting som var i trailern var i filmen. Inget Lavender/Ron/Hermione, inget Harry/Romilda, inget av det där som jag suttit och asflabbat åt i böckerna/på Youtube.

Tur att det bara var en dröm.

Grönsved003

Inga kommentarer: