lördag, juli 11, 2009

Packning

Eftersom vi ska ut o segla i två veckor imorgon så har jag plundrat vår bokhylla och min egna för böcker (man slukar böcker på båten).

De böcker jag ska ha med mig:

  • Harry Potter and the Sorcerer’s Stone – J.K. Rowling
  • Harry Potter and the Chamber of Secrets – JKR
  • Harry Potter and the Prisoner of Azkaban – JKR
  • Harry Potter and the Deathly Hallows – JKR
  • Digital Fortress – Dan Brown
  • Angels and Demons – Dan Brown
  • I Cirkelns Mitt – Dan Brown
  • Den Själviska Genen, en sociobiologisk studie – Richard Dawkins
  • Snabba Cash – Jens Lapidus
  • Under Lysande Måne – Lian Hearn

De böcker jag kanske ska ha med mig, men antagligen inte eftersom jag inte hinner läsa så många böcker och böcker tar så mycket plats och är så tunga (go pocket):

  • Över Näktergalens Golv – Lian Hearn
  • På Kudde av Gräs – Lian Hearn
  • Systrar i Jeans, Fjärde Sommaren – Ann Brashares
  • Pattern Recognition – William Gibson
  • Aldrig Fucka Upp - Jens Lapidus

Som ni ser är jag lite insnöad i Dan Brown just nu och i Harry Potter (som alltid) och det kan verka som om jag är insnöad i Lian Hearn’s Sagan om Klanen Otori, men egentligen är jag inte det. Har läst de första två och hälften i den tredje, men det var så länge sen så jag tänkte att jag borde nästan läsa om den tredje från början. Minns ju ingenting som hände.

Nu när jag är igång så kan jag ju dessutom göra några fler listor.

De böcker jag skulle ha lånat på bibblan idag, men de inte hade (saknar skolbibblan):

  • Harry Potter and the Half-Blood Prince/Harry Potter och Halvblods Prinsen (vilken som) – JKR
  • Harry Potter and the Order of the Pheonix – JKR (hade bara lånat om de hade Harry Potter 6)
  • Harry Potter and the Goblet of Fire – JKR (hade bara lånat om de hade Harry Potter 6)
  • Slumdog Millionare – Vikas Swarup

De böcker jag önskar mig i födelsdagspresent:

  • Harry Potter and the Goblet of Fire – JKR
  • Harry Potter and the Order of the Pheonix – JKR
  • Harry Potter and the Half-Blood Prince – JKR
  • Quidditch Through the Ages – JKR
  • Fantastic Beasts and Where to Find Them – JKR
  • The Tales of Beedle the Bard – JKR
  • Shoo Len – Douglas Foley
  • Slumdog Millionare – Vikas Swarup

Jag vet att min önskelista är världens nörd-lista men jag har ju redan bekänt att jag är en nörd. Så kom inte till mig och klaga.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar din bok smak! o.o speciellt Harry Potter =D Du borde läsa sagan om ringen och Bilbo baggers historia skriven av någon XP kommer inte på vad hon/han heter...