söndag, december 21, 2008

Jullov!

I torsdags fick vi jullov! Hur skönt som helst. Vi sluta vid 2 och efter det åkte jag hem, packa mina grejor, åkte tillbaka till skolan (såg ut som värsta fånet där jag gick om kring med två väskor, en sovsäck och en påse. Jag är sämst på att packa lite), såg på skolavslutningen (hannah u, hanna w och lollo sjöng, kalle, simba, rektorn, m.fl. spela i orkestern)(elin kom för sent. haha.), sen fick vi våra första betyg (måste skryta lite, men är så glad: ja fick 8 MVG!! ja vet, ja är en pluggis) och sen åkte elin, issa, anna och ja till issa. Vi var inte uppe så fasligt sent, bara typ 12. På morgonen efter spela vi Guitar Hero (den med trummor och bas och grejor) och de va askul! Sen åkte vi till Anna. Fia, nea och johanna d joina och vi hade paketrace (ja fick en kalender, två tesorter(queen of africa och söder grön), och en Gossip girl bok som jag bytte med elin till en peelingkräm). Jag hade köpt Snow Fairy duschkräm från Lush, man dör typ av den goda lukten, luktar godis, och en rosa basker. Ja försökte sno åt mig krämen men johanna d fick den till sist och issa fick baskern. Passa hennes röda hår perfekt. Sen spela vi en massa spel, elin va tvungen att gå :( , vi gick och käka pizzan (han på pizzerian vart värsta sur på issa och mig för att vi inte sa till honom att vi skulle dela på en pizza), sen va johanna d tvungen att gå och sen gjorde vi en hel del.. prova massa kläder (anna har ju så sjukt mycket), såg på film (monty python och scary movie), körde klädpoker (trots att vi bara va tjejer där), åt nattmacka och vips va klockan 7.30 på morgonen. Oops, hoppas mina föräldrar inte läser detta för dom skulle säkert bli sura om de visste att ja va uppe så länge. Va helt slutkörd på eftermiddagen. Låg bara hemma och såg på film när inte internet funka. Såg först på Charlie and the Chocolate Factory (Johnny Depp är bra) och sen på Amelie från Monmarte (en av mina favorit filmer). Somna mitt i, fast ja sov bara i 10 minuter och jag blev typ bara tröttare. Gick o la mig klockan 11.30 och imorse var ja ministrant (eller administrant som issa skulle ha sagt) och hanna o, hanna w och ylva var där plus caroline från teatern. Hann dock inte snacka med nån för ja skulle till mormor och göra pepparkakshus. Det blev inget pepparkakshus som såg ut som vårt som jag hade tänkt. Mamma hade redan klippt mallar så det fick bli häxans pepparkakshus i Hans & Greta. Erik gjorde Hans, jag gjorde Greta och Häxan och mormor gjorde en kanin som var större än alla och en fågel som ungefär lika stor som Greta. Hugoflugan var där för Julia & co. är sjuka i Egypten (som "Dyreklev" skulle ha sagt). Hugo var söt som vanligt. Han börja morra påen gammal gubbe med rullator som gick nedanför balkongen. Söt.

Inga kommentarer: